Hol is kezdjem? Talán magyarázzuk meg, hogy mi az az EBSF. Az EBSF a "European Bus System of the Future" magyarul: "A jövő európai buszrendszere" kifejezés rövidítése. Az EBSF 17 alapfunkciót ír elő, ebből én csak néhányat emelnék ki, rögtön egy kis kritikával.
1. A városi terek hatékony kihasználtsága.
.... 4. Növelni az utaskényelmet, és a könnyű utasáramlást. <- ezt az MAN félreértelmezte, így sikerült 5 ajtósra csinálni a buszt.
9. A működési költségek csökkentésének lehetősége.
17. Járuljon hozzá a városkép szebbé tételéhez.
Az EBSF Konzorciumban 47 partner van benne. Öt európai buszgyár: EvoBus, Irisbus, MAN, Scania, Volvo. Városi-busz üzemeltető cégek, hatóságok, kutató központok, berendezés szállítók. Európában 2010-től 7 EBSF teszt kezdődött meg: 5 prototípus buszé, 105 újratervezett buszé, 5 back office felújításé, 1 buszmegálló-prototípusé és 4 buszmegálló-felújításé. A városok ahol ezen tesztek zajlanak: Róma, Madrid, Budapest, Brunoy, Bremenhaven és Rouen. Budapesten egy korszerű MAN csuklós buszt állíthatott forgalomba a fővárosi közlekedési vállalat, a BKV.
Az autóbusz tervezésébe a BKV is beleszólhatott, így lett az autóbusz olyan, amilyen. Főbb adatok:
Típus: MAN A23 Lion's City GL
Hossz: 18.750mm
Szélesség: 2500mm
Motor: MAN D2066 LUH42 EEV
Férőhelyek száma: 133-146 ülőhelyek száma: 39+9, állóhelyeké: 85+13 (blokkolt lehajtható ülések esetén)
Az autóbuszról hamarosan egy hosszabb cikket is írok.