Rólunk

Ezen a blogon dani545 (danika5654) képeit, és beszámolóit láthatjátok/olvashatjátok. A blog a Budai Buszos Blogok egyik alapítója. Társblog: http://obudaieletkepek.blog.hu/

Google Translate

Facebook

Képek

Friss topikok

Molitus S91 teszt - Másodjára Budapesten

danika5654 2012.02.17. 22:40

dani545: IMG 8426

A BKV 2011 július 12 és augusztus 22 között, azaz több mint egy hónapig tesztelte a kisbuszt. Ez igen rövid időn belül a második midi volt, amit a BKV tesztelt. Alig egy hónappal korábban tesztelték a Mercedes-Benz Sprinter City 77 típusú buszt, amiről már a blog is beszámolt. Azon a teszten összeismerkedtem egy sofőrrel, akivel azóta is jóban vagyok, és mily meglepő módon az S91-et is Ő vezette rendszeresen. Sok időt töltöttem a buszon, a busz mellett. Nekem nagyon tetszett, meg voltam vele elégedve. Nézzük mit is tud a busz. :)


 

Amit tudni érdemes a típusról, hogy nagy benne a magyar hányad, a buszról pedig azt kell tudni, hogy Ő a második. A második busz összeszerelése a NABI budapesti gyáregységében történt. Az első prototípus Gyömrőn jár helyi járatban. Anno a BKV őt is tesztelte. Azóta eltelt 2-3 év, és fejlődött a technika, szigorodtak a szabályok. Ezen a buszon is történtek változások az elődhöz képest, lássuk mik is ezek. Haladjunk előröl hátra, kívülről belülre.

Első ránézésre kellemes a busz formai világa, másodikra pedig még jobban tetszik. Ami a homlokfalon észrevehető változás az elődjéhez képest, az a logó megjelenése a homlokfalon is. Az oldalfalakon nehezen észrevehető helyen, de szintén megjelennek az "S91 Jár Önnek" feliratok, méghozzá a fekete díszlécben. Szerintem ötletes. :) A budapesti teszt idejére egy szép panorámaképet matricáztak fel a busz oldalára, ami szintén igen ízléses lett, ám a panoráma ablakon való kilátást ellehetetleníti. A hátfalon a szembetűnő változás ismételten a logó, ugyanis középről kitolódott a jobboldalra. Ami az egész buszon észrevehető, és nem változott, az a színe. Nagyon világoskék, ami ha úgy esik rá a napfény, fehérnek tűnik. A sofőrök egymás között csak "Kis Fehér"-ként emlegették. A belső változtatások az utasteret csak minimálisan érintették, de nézzük meg ezt is. Ahogy fellépünk a buszra az első ajtónál rögtön észrevehetjük a változást az elődhöz képest: zárt a busz fülkéje. Közelebbről megnézve annyira azért mégsem zárt, mint pl. egy IK 280-as fülkéje, de azért zárt. A vezetőfülkében is történtek változtatások A legszembetűnőbb (már ha ismeri az ember az első S91 műszerfalát) a kapcsolók változása. A másik nagy változás a kijelzővezérlő, ami az első buszban BUSE volt, ám ebben már Vultron. Ha továbbhaladunk az utastérben, akkor különösebb változást nem lehet észrevenni, csak a hátsó kakasülő mögötti rész ledeszkázását.

Száraz számokban a busz főbb méretei:

Hosszúság: 7905 mm
Szélesség: 2380 mm
Magasság: 2970 mm
Tengelytávolság: 3650 mm
Mellső túlnyúlás: 1880 mm
Hátsó túlnyúlás: 2375 mm
Fordulókör átmérő: 17,4 m
Szállítható személyek
Ülőhely: 17+2+1 (fix+lehajtható+sofőr)
Állóhely: 20
Összesen: 37 (39)+1 fő

Természetesen ezt a nem egészen 40 fős szállíthatósági számot többször is megcáfolták az utasok, és volt olyan menet, hogy 80 (!!!) utas volt a buszon. 

A buszban Kiel Top Lite típusú párnázott ülések találhatóak, a sofőr ülés pedig ISRI 6800 típusú, fejtámlába épített mikrofonnal.
A teszt során kérdezgettük az utasokat, hogy mi a véleményük a buszról, és az esetek 98-99%-ában pozitív visszajelzést kaptunk. Amire panasz volt, az a nagyon belógó kerekesszékes kapaszkodó, valamint a halk csengő. A sofőröktől is szinte csak pozitív visszajelzést kapott a kisbusz és a gyártó egyaránt. (Volt aki megjegyezte, hogy az Ikarus 405 is elviselhetőbb lenne, ha lenne benne rádió.)

Mindent összevetve a Molitusnak sikerült hoznia a megszokott, magyar színvonalat, és egy nagyon jó buszt készíteni. Az én véleményem szerint ez a busz igazán 10/10-es. Várjuk vissza Őt is, és a testvéreit is Budapestre! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bkvklf.blog.hu/api/trackback/id/tr243128901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása