Miután a riporterek végeztek, elvittek minket egy tesztkörre a Citadell 19-cel Óbuda Garázs -Bécsi út - Váradi utca - Vörösvári út - Bécsi út - Óbuda Garázs útvonalon. Az autóbusz nagyon szépen, és csendesen futott, csupán az ékszíjnak volt igencsak érdekes hangja.
Az autóbusz egy nagyon jól megtervezett, és összerakott jármű. A motorja EEV minősítésű, a váltója automata. Ami nekem kimondottan tetszett, hogy a "C" részben a "kakasülőnél" a padlólemez sarkaihoz raktak egy-egy műanyag sarokvédőt, ami megvéd attól, hogy felállásnál megkarcolja az ember lábát a sarok. (Ebből van személyes tapasztalatom.) A belső további apró változásokon ment keresztül. Például az üvegek egy szép ívet kaptak, és a "hagymalogó" bele lett gravírozva. Hátul a motor mellett megmaradt az 1+1,5-es ülés, ami szerintem teljesen jó. A második ajtó előtt megmaradt a két befelé fordított ülés egy kis dobogón. Ez is ötletes, csak ide könnyen be lehet szemetelni. A belső kijelzőt sikerült szépen beépíteni. A WiFi ötlete, és megvalósítása nagyon szép, és jó ötlet. Volt egy furcsa matrica az ajtón, de a Credo.Blog szerkesztője (Tormássy Attila) mondta, hogy a TÜV Nord - KTI Kft., az-az a típusbizonyítvány miatt kellett a buszra, és csak ilyen volt raktáron. Szerintem ez egy elnézhető, és igencsak kicsi hiba. (A sorozat kocsikon természetesen már nem ez a matrica lesz.) Ha minden jól megy, akkor hétfőn a volánbusz tesztre is kitudunk menni. Én még mindig azt mondom, hogy a magyar autóbuszgyártás gyöngyszeme ez a busz. Remélem kék színben a BKV, ilyen szép sárga színben pedig a Volánbusznál (illetve a többi Volán Társaságnál) találkozhatunk majd szembe a Citadell típusokkal.