A Csaba Metél Zrt.-nek két telephelye van. A Szeghalmi fémszerkezet gyár, illetve a Békéscsabai alumínium nyomásos öntöde. Az autóbuszok Szeghalmon készülnek. A Csaba Metál Zrt. 1999 augusztus elsején alakult, 100%-ban magántulajdonban lévő magyar vállalkozás. A szeghalmi telephelyet 2005-ben vásárolták meg az Ikarus Holding Rt-től.
Szeghalmon régebben is gyártottak autóbuszvázakat, többek közt az MJT részére. Szintén vázakat gyártott a cég a Szolnokon vég összeszerelt angol licencű Plasma Enterprise buszokhoz is, melyek futnak Szolnokon, Miskolcon és Debrecenben. Ezeknek az autóbuszoknak a magyar szabványoknak megfelelő áttervezését a CSM Urbanus főkonstruktőre, Varga Antal tervezte.
2009-ben bemutatták a CSM Urbanus névre keresztelt midibuszukat. Az autóbusz 7,5 méter hosszú, és lehet városi és elővárosi valamint iskola busznak is használni. Ha minden igaz Amerikában is járt teszten. De tesztelték Miskolcon is, ahol egy igen komoly balesete is volt. A kijelző ugyanis a sofőr ölébe szakadt. Sokakat meggyőzött állítólag a busz, én eddig kevés pozitív visszajelzést hallottam. Eddig 6db autóbusz készült el. Ezek közül egy fut a Szeghalom Kistérség Többcélú Társulásnál, ez 2+3 soros üléselosztású, és javarészt iskolabuszként használják. Akármilyen jelzőket is kap az autóbusz, büszkék lehetünk rá, ugyanis két külfödi országba is sikerült 1-1 darabot értékesíteniük: Ciprusba és Görögországba. Van további két narancs színű (egy automata és egy manuális váltós) városi kialakítású, valamint egy fehér színű, rengeteg újítást tartalmazó szintén városi kialakítású autóbusz, ami jelenleg a gyár tulajdona. Az ülések kemények (bár a NABI Siriusban is ilyenek vannak, nekem abban sem tetszenek.) Típusuk:Kiel Ideo. Ez a busz nálam nagyon alulról súrolja a lécet. 10 pontból csak 5-ött adnék neki. Ha egy kicsit átterveznék, esetleg még terveznének mellé buszokat, amik nem esnek szét, akkor feljebb lehetne tornázni azt az 5-öst.
Infókért köszönet Stefipetinek. :)