A 2011-es év egy igencsak tesztekben gazdag év volt. Mi most a 2011 augusztus 4 és 10 között tesztelt Volvo 7700 Hybrid buszt mutatjuk be. A busz a 8-as vonalon közlekedett Uránia és Gazdagrét között. Ez egy eléggé ramaty vonal, mivel ahogy lehajt a busz az Erzsébet hídról Budán, egyből dugóba kerül. Így volt ez velünk is. Sok-sok araszolás után kiérünk "nyílt terepre" és ott már jól lehet haladni. :) Ennyit a vonalról, most pedig jöjjön a busz :)
Elegáns - nekem ez volt az első benyomásom amikor megláttam a buszt. A 2007 óta alkalmazott Volvo stílusjegyek, amelyek egyszerű összefoglalása: "Egyszerű, és nagyszerű." Ennél talán csak a Mercedes-Benz Connecto LF az elegánsabb kocsi, főleg megemelt hassal. Amikor jobban körbejárjuk a buszt láthatjuk, hogy még az FJX széria 1/3-os nyitható ablakainál is rosszabb megoldás van ezen a buszon: nincs nyitható ablak. Természetesen egy esetleges megrendelés esetén ez változhat. Jelen esetben elég lett volna a klíma is, ha rendesen hűt, de ez sem történt meg. Zúgott, valamit fújt is, de nem volt jó levegő főleg a 20 perces dugóban való ácsorgás közben. Ami eléggé komoly, és durva dolog volt, az a tetőről az ablakon lefolyó (valószínűleg) kondenzvíz, ami a klímából jött, és egyszerűen lefolyt az utasablakokon. Eléggé illúzió romboló dolog ez így. A hibrid hajtás lényege itt az volt, hogy a kis teljesítményű dízelmotor mellé egy villanymotor is társult. A buszt a villanymotor egyedül mozgatta indulástól egészen 20 km/h sebességig, amikoris a dízel motor is bekapcsolódott, és a két erőforrás együtt mozgatta a buszt. Indulásnál csöndes, Ikarus trolikat idéző hangja volt, amikor pedig becsatlakozott a dízelmotor, akkor egyszerű Volvo busz hangja. Nagy reményeket fűztem ehhez a buszhoz, de nem kaptam annyit mint amennyit elvártam tőle.
Mindent összevetve nem lenne ez olyan rossz busz, de még van rajta javítani való. Nálam a 10-ből egy erős 8-as a busz.