1998-ban, 50 év után ismét megindult az autóbuszgyártás Győrben a Rába Rt. Jármű üzemegységében, belga (Jonkcheere) licenc alapján. A Contact (elővárosi) és a Premier (városi) buszok első példányait még Belgiumban szerelték össze. A Contactoknál a szóló a 092 a csuklós pedig a 292 nevet kapta, míg a Premierek a 091 (szóló) és a 291 (csuklós). A Contact 092-ből szinte minden volánnál találunk néhány darabot. A Contact 292-ből főleg a Volánbusz vett, de megtalálható a Gemenc, illetve a Kőrös Volánnál is.
A helyi példányok közül a Premier 091-ből vett az Kisalföld Volán, és az MVK Zrt. A Premier 291-esből a Kisalföld, a Jászkun, a Kőrös, és a Zala Volán, valamint az MVK Zrt. vett több darabot is. 2000-ben bemutatta a gyár a Contactok közül a 13,5 méterest is, aki a Contact 102 nevet kapta. Ebből a típusból az Alba, a Kapos, a Jászkun, valamint a Vasi Volán rendelkezik 2-1-1-1 darabbal. Még ebben az évben debütált a Rába Contact 302 névre keresztelt 15 méteres autóbusz is. Ebből a típusból van a Kapos Volánnak, valamint a Tisza Volánnak, de nekik 3 ajtós kivitelben.
Magyar Autóbuszgyárak - 5. felvonás: Rába
2011.05.23. 19:55
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://bkvklf.blog.hu/api/trackback/id/tr612926939
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.