Idén 8. alkalommal került megrendezésre a személyszállítás legnagyobb hazai fóruma, az immár hagyományosnak mondható időpontban, és helyszínen, azaz Április utolsó csütörtökén, a tököli reptéren.
Már a kihirdetés előtt hónapokkal lehetett sejteni a pontos dátumát a fesztiválnak. Ahogyan az többen is jól tippeltük, 2011. április 28.-án, csütörtökön került megrendezésre a fesztivál. Idén sajnos kevesebben állítottak ki mint két évvel ezelőtt, és sajnos a magyar hányad is megcsappant. Csak egy példa erre: amíg a cseh SOR cég hozott magával 6 féle autóbuszt, addig a magyar cégek összesen hoztak 10db autóbuszt (ezek megoszlása: 2 Credo, 4 Ikarus, 2 NABI, 1 Molitus-Rába, 1 Csaba Metál). És ha már itt tartunk, akkor a kiállítók -a tavalyihoz hasonlóan- a teljesség igénye nélkül: Kravtex Kft. (Credo), Volvo Hungária Kft., Magyar Autóbuszgy. Kft. (Ikarus) Scania Hungária Kft., Otokar, VDL Bus & Coach, NABI Gyártó és Ker. Kft. MAN Kamion és Busz Kft., JBus Járműgyár Kft., SOR Libchavy, M6 LOG Kft, INTEREX '91 Kft., Csaba-Metál Zrt. Liberatus Hungary Kft., Webasto Hungária Kft.
Volt idén is kukásautó vezetés, élményrepülőzés, idén először volt Pikáns buszmosás. Sajnos idén nem lehetett autóbuszt vezetni.
Az idei Shuttle Bus-ok amik az érkező vendégeket szállították a parkoló és a kiállítási terület között, a következőek voltak: Ikarus V187, MidiCity S91, Nabi Compobus. Befelé menet a kis csapatunk a Nabival ment be, én később mentem egy kört az Ikarussal is, majd Ádám barátom miatt a Nabival mégegyszer. Sajnos az S91-et nem próbáltuk ki.
Ahogy leszálltunk a Shuttle Busról, egy szép, német rendszámú MAN-t pillanthattunk meg.
Az MAN szép nagy standot hozott magával. És sok buszt is. A következő egy Lion's Coach.
Lehozták Budapestről az itt próbázó MAN-086-os rendszámú MAN Lion's City GL-t is.
Illetve hoztak egy Neoplan emeletes buszt is.
Továbbhaladva jött a Volvo Hungária Kft. pici, de ugyanakkor érdekes kis flottája. Lehoztak ugyanis egy Volvo 9700-as turista buszt, és egyet a legújabb fejlesztésű Volvo 7700 Hybrid buszból.
Ezek után jött az Ikarus, ahol csak egy busz állt, ám ez egy különleges jármű volt. Itt megemlíteném, hogy az Ikarus 4 járművel vett részt a fesztiválon. Az itt látható Tüdőszűrő E127, a bejáratnál ácsorgó, a Pikáns buszmosáshoz használt E134, egy üvegsötétítő matricákkal foglalkozó cégnél kölcsönben egy Hajdú Volános E127 valamint a Shuttle Bus-ként közlekezdő V187.
Az Ikarus mellett volt a nagy rivális Credo standja. A Kravtex-Kühne cégcsoport idén a 2 legújabb buszát mutatta be a nagyközönségnek. A Credo Citadell 12 és Credo Citadell 19 típusú autóbuszok második prototípusát hozták le, immár EEV minősítésű FPT motorral, és javított külső-belső megjelenéssel. Illetve, ami még nagyon dícséretes, az az, hogy ez a Credo Citadell 12 a 900. legyártott Credo autóbusz. Még sokszor ennyi buszt kívánok nekik. :)
Egy kisebb kanyar után jött a VDL Bus & Coach standja, akik kihozták a legújabb fejlesztésű Futura mellett a régebbi megbízható típusukat, a Bova Futurát. Mint tavaly, idén is használtan értékesítették, csak úgy, mint a Bus of the Year 2011 díjjal jutalmazott Citea testvérét, az Ambassadort.
Itt, a hátsó szekcióban kiállító volt a Kamion Fényező is, aki több BKV-s IK415-ös felújítását végezte. Ők bérlésre ajánlottak Setrákat, MAN-t, Mercedest, és VanHool-t.
Ahogy haladtunk tovább láthattunk egy IVECO gyártmányú midibuszt.
Ezek után jött egy olyan cég, amely kölcsönbusszal "dolgozott" méghozzá a Hajdú Volános Ikarus E127-tel. Ez a cég üvegsötétítő matricákat ajánlott.
Ezekkel szemben volt a Scania kiállítási területe. Ők két buszt hoztak. Az egyiket nemrég adták át a Pannon Volán részére egy testvérével, a másik pedig egy nemrég debütált busz. Előbbi a Scania OmniExpress nevet viseli utóbbi pedig a Scania Touring nevet.
Emellett volt az EvoBus Hungária kiállítása, ami egy Mercedes-Benz Tourismoból és egy Setrából állt.
A következő kiállító ismét egy magyar autóbuszgyár, névszerint a NABI (North American Bus Industries). Ők a legújabb, magyar utakra tervezett Sirius nevű buszukat, illetve az Amerikába nagy darabszámban értékesített BRT busz csuklósának Hybrid verzióját hozták, eléggé kezdetleges állapotban. Illetve mivel a budapesti gyárban szerelték össze, ezért szerintem a Midicity S91 is kerülhet ide, mint magyar termék. :)
A további résztvevőket vegyesen mutatom be. Otokarék 2 buszt hoztak, Irisbusék egyet, és amiről sajnos valamiért nincs képem, az a Viseon C13, ami később ha minden igaz, akkor Ikarus néven fog futni kis hazánkban.
Idén is nagyon profin sikerült a kiállítás. Ezúton is köszönöm a szervezőknek, és a kiállítóknak a részvételt. Ahogy mondani szokás: "Jövőre, ugyanitt.". :)